Layback Australië naar chaotisch Thailand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Judy Chris - WaarBenJij.nu Layback Australië naar chaotisch Thailand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Judy Chris - WaarBenJij.nu

Layback Australië naar chaotisch Thailand

Blijf op de hoogte en volg Judy

27 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nu zitten we alweer in Kuala Lumpur, Maleisië. En Thailand hebben we ook alweer achter de rug, terwijl we in ons laatste verhaal nog de laatste kilometers aan het rijden waren in Australië! De laatste weken daar waren erg avontuurlijk.

Voordat onze campervan moesten inleveren hebben we de wildernis nog opgezocht in het Daintree forest, het regenwoud met krokodillen, slangen, cassowarry's en andere wildlife. In Cairns leverden we onze campervan in en sliepen we de laatste nachten in een hostel. Om onze roadtrip knallend af te sluiten besloten we te gaan skydiven vanaf 14.000ft, ong. 4.2km. Wat een ervaring was dat! Zodra het rolluik van het vliegtuig open vloog kon ik alleen nog maar gillen. Na een vrije val van 1 minuut kwam ik pas op adem toen we veilig aan de parachute hingen. Eenmaal op de grond kwam Chris aangevlogen en stonden we allebei strak van de adrenaline. Gelukkig hebben we de filmpjes en foto's nog, want je herinnert je maar weinig van de sprong. Het gaat zo snel!

Op 6 mei vlogen we naar Alice Springs voor onze 3-daagse tour in de outback. Om 05.50 de volgende dag werden we opgehaald en reden we 5 uur lang over één rechte weg naar Uluru en Kata Tjuta. Dit zijn twee grote bergen die midden in de outback staan en het spiritueel leefgebied vormen van de aboriginals. Na de zonsondergang bij Uluru kropen we in onze Aussie swag (een soort slaapzak met matras) en sliepen we onder de sterrenhemel. 's Morgens er weer vroeg uit om, om 07.00 uur de zonsopgang te zien bij Uluru. Vervolgens praatte Ash, onze tourguide, ons bij over de aboriginals cultuur en waarom je absoluut niet over de Uluru moet lopen. De laatste dag liepen we door de Kings Canyon en reden we weer dezelfde rechte weg terug naar Alice Springs. Deze tour gaf ons weer een totaal ander beeld van Australië die we ook zeker waarderen en ons nieuwsgierig maakt naar de westkust van Australië!

Op 12 mei stonden we binnen 10 uur op Thailandse bodem in Bangkok. Het was voor ons vooral wennen aan de warmte/vochtigheiden, de cultuur en de goedkope prijzen. Al is aan het laatste goed te wennen als je uit Australië komt. Tijdens de drie dagen in Bangkok hebben we het Grand Palace en het grootste Buddah beeld Wat Pho bezocht, de floating market gezien en natuurlijk op de Koh San Rd (de party straat in Bangkok) geweest. Met al die warmte was het tijd om de zee op te zoeken in het zuid oosten. Per bus en boot vertrokken we naar de eilanden Koh Tao en Koh Samui waar we konden snorkelen, relaxen en het eiland hebben ontdekt per scooter. Vanuit daar reisden we door het binnenland met drie verschillende bussen naar Krabi. Aldaar konden we de boot pakken naar Koh Phi Phi, het prachtige eiland tussen de enorme groene rotsen die ook wel bekend is van de tsunami in 2004.

In Thailand is het vooral relaxen en genieten van het lekkere eten. Eergisteren hebben we nog een sunset tour gedaan naar oa Maya Beach die bekend is van de film 'The Beach' met Leonardo di Caprio. Wij hebben de film zelf nooit gezien maar vooraf de trailer bekijken geeft je een goed beeld;-).

Onze laatste dagen Thailand brachten we door in Phuket. Daar hebben we vooral het eiland verkend met de scooter en van de warme zee genoten. Momenteel zitten we in Kuala Lumpur en vertrekken we morgen de jungle in voor drie dagen. Daarna zullen we afzakken naar Singapore, Java en Bali.

XX Chris en Judy

• 27 Mei 2014 - 17:41

Els:

Dat zijn goede verhalen!
    Hebben jullie nog foto's?

• 27 Mei 2014 - 17:57

Judy En Chris:

Daar zijn ze!

• 27 Mei 2014 - 18:05

Els:

Prachtig!

• 27 Mei 2014 - 19:19

Gerda Schwarze:

Pfffff, Judy&Chris, wat beleven jullie veel! Wat een fantastische reis en leuk dat jullie het op deze manier een beetje met ons delen. Geniet lekker verder. Knuf, Johan en Gerda.

• 27 Mei 2014 - 20:26

Richard En Anna:

Wauw! Wat heerlijk om weer jullie verhaal en foto's te bekijken! Blijf vooral lekker genieten! Gaat jullie goed af;) kus an

• 28 Mei 2014 - 14:18

Joke:

leuk om weer jullie verhaal te lezen , wat een indrukken doen jullie op.
    Jullie gaan nog een hoop zien voor het drie juli is genieten maar.................
    liefs joke

• 29 Mei 2014 - 12:44

Hans En Jenneke :

Lieve Chris en Judy,
    Wat een prachtige foto's!
    Ik word al nerveus als ik de foto's van de sprong zie, niet in je broek geplast van angst?
    Wat een geweldige reis maken jullie, zoveel verschillende culturen.
    Blijf vooral genieten van al het moois wat op jullie pad komt!
    Dikke knuffels uit Vleuten!