Kia Ora Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Judy Chris - WaarBenJij.nu Kia Ora Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Judy Chris - WaarBenJij.nu

Kia Ora Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Judy

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Kia ora New Zealand

Het is de hoogste tijd dat we een berichtje plaatsen vanwege de vele nieuwsgierige verzoeken. We zijn inmiddels al meer dan 2 weken onderweg en hebben al vele indrukken opgedaan!

Onze reis naar de andere kant van de wereld werd even kort onderbroken in Hong Kong. Daar hebben we binnen een paar uur een kleine citytrip gedaan. Het is een stad met hoge gebouwen en dure winkelstraten die verbonden zijn met zijstraatjes waar de groenten, vlees en fruit op de straat wordt verkocht. Terug naar het vliegveld voelden we ons aardig 'gaar' en plakkerig aangezien de nacht in Nederland al begonnen was.

Eenmaal aangekomen in Auckland, New Zeeland hadden we nog één vlucht te gaan tot onze eindbestemming Christchurch. Daar aangekomen hadden we prachtig weer en hebben de dagen daarop de stad bekeken. Christchurch is een gehavende stad door de aardbevingen in 2010 en 2011. Hierdoor is de stad getekend door ingestorte gebouwen, kapotte wegen en winkels die zijn gevestigd in containers. Ze zijn dan ook nog steeds bezig met de wederopbouw. Al snel waren we hier uitgekeken en wilde we meer zien van Nieuw Zeeland.

De volgende dag zijn we vroeg de auto gaan ophalen die ons de komende weken de vrijheid gaat geven om te gaan en te staan waar we willen in Nieuw Zeeland. Onze roadtrip begint! De weg verliep eerst naar binnenland waar we de hoogste berg, mt. Cook (3755m), hebben aangedaan. Vervolgens zijn we via het zuiden en de westkust naar het noorden gereden. Die leiden door groene geheuvelten, woeste kuststroken, azuurblauwe meren, nationale parken, fjorden, grotten met glow wormen, gletsjers, kale gebergtes met eeuwige sneeuw, gouden stranden, regenwouden en we zijn zelfs door een file van +-500 schapen gereden! Kortom, de Nieuw Zeelandse natuur is AWESOME!

Naast dat we de natuur vooral hebben gezien vanuit de auto en ter voet, hebben we twee boottochten gedaan waarvan de één ons bracht op de prachtige gouden stranden van het Abel Tasman Park en de ander ons vaarde tussen de immens hoge en steile fjorden van Milford Sounds. Daarnaast hebben we ons gewaagd aan een echte alpine route (4-6u) waar enige skills voor nodig waren. Aan de voet van de valley zochten wij onze weg omhoog die via graspaden, touwen, vlakke gesteente, watervallen en grote rotsen ons bracht naar een welverdiend en prachtig uitzicht over een fjord.

Elke avond zoeken we voor etenstijd een van de vele DOC campings op die worden beheerd door de overheid. Hier kan je voor niks of een klein prijsje (6$ pp) overnachten. Je moet je voorstellen dat het vaak vlaktes zijn op gras, steentjes of parkeerplaatsen waar alleen een toilet aanwezig is. Maar daarentegen liggen ze wel op adembenemende locaties. Deze campings wisselen wij af met de duurdere campings waar we ons sowieso kunnen douchen, binnen kunnen koken en eventueel onze kleren kunnen wassen. We slapen eigenlijk altijd in onze auto waar we achterin een bed kunnen opbouwen. Aan het begin was het even draaien maar hij slaapt steeds beter.

Momenteel zijn we in Picton waar we morgen (18/3) de oversteek zullen maken naar de hoofdstad Wellington. Daar beginnen we aan onze reis over het Noordereiland voor een kleine 2 weken. Gisteren hebben we een oud-klasgenootje van Chris ontmoet en zijn vriendin. Daarmee zijn we vandaag door Marlborough Sounds gereden en hebben we genoten van het heerlijke weer en de mooie uitzichten!

Zoals hier boven te lezen is vermaken wij ons prima. Jullie hoeven je dan ook echt geen zorgen om ons te maken;-)!

Groeten vanuit Picton, Nieuw Zeeland!

XXX Chris en Judy

• 17 Maart 2014 - 08:43

Els En Arie:

Wat een prachtig verhaal! Prachtige foto's !

• 17 Maart 2014 - 13:17

Esther:

Leuk verhaal!

• 17 Maart 2014 - 13:39

Gerda:

Hoi Judy en Chris,
    Wat heerlijk om wat van jullie avontuur te kunnen lezen. Smaakt naar meer !!!
    Jullie hebben ook mooie foto's gepost, kunnen zo in een lijstje aan de muur!
    Bye.

• 17 Maart 2014 - 14:23

Anna En Richard :

Heerlijk om zo mee te genieten! X

• 17 Maart 2014 - 17:44

Jan En Maddy:

Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Prachtige foto's!
    Slapen in de auto!!!!
    Makkelijk hoor.
    Veel plezier!

Groet, Jan en Maddy

• 18 Maart 2014 - 02:16

Hans En Jenneke:

Wij maken ons geen zorgen maar wel fijn om ff een bericht van jullie te lezen! prachtige foto's! Lekker blijven genieten! En het smaakt echt naar meer!
    Dikke knuffel uit Vleuten!

• 19 Maart 2014 - 16:01

Kimberly:

hee Chris en Judy,

Wat super joh! En geweldige foto's, ziet er echt super mooi uit! geniet ervan! X

• 19 Maart 2014 - 21:08

Trudy & Dick:

Hoi hoi, wat leuk dat we even een kijkje mogen nemen in jullie vakantie. Geniet nog lekker daar!! Groetjes uit de Meern.

• 19 Maart 2014 - 23:41

Bas: